Tylna belka w Peugeot 206 – najczęstsze objawy uszkodzenia. Co wskazuje na uszkodzenie zawieszenia w Peugeot 206?

 

Produkowany od 1998 roku Peugeot 206 stał się jednym z najlepiej sprzedających się modeli samochodów marki Peugeot. Dzięki funkcjonalności i przestronności swojego wnętrza oraz wysokiemu komfortowi prowadzenia auta, zdobywał przychylność kierowców, pomimo systematycznego wprowadzania na rynek innych, nowszych konkurujących z nim modeli pojazdów.


 

 

Najbardziej znany model Peugeota

Jak w przypadku każdego innego auta tak i w nim nie zabrakło wad. Do najczęściej wymienianych można zaliczyć zastosowane w nim tylne zawieszenie. Rodzaj wykorzystanej konstrukcji zapewnia podwyższony komfort prowadzenia oraz zwiększone bezpieczeństwo jazdy. Oczywiście pod warunkiem wykonywania regularnych wymian łożysk igiełkowych i uszczelniaczy. Zaniedbanie tej kwestii może powodować poważniejsze problemy. Większość z nich sprowadza się do konieczności wymiany tylnej belki. Przy posiadaniu odpowiedniej wiedzy i narzędzi tylna belka peugeot 206 nie powinna przysporzyć większych problemów przy jej demontowaniu. Z powodu złożoności układu, w którego skład wchodzi min. poprzecznica, czopy, łożyska igiełkowe, wahacze i sprężyny oraz konieczności przeprowadzenia dodatkowych zabiegów celem zabezpieczenia elementów przed korozją, zalecane jest skorzystanie z pomocy wyspecjalizowanego serwisu.

Popularność modelu Peugeot 206 oraz ilość przypadków typowej dla niego awarii tylnego zawieszenia , o które nietrudno przy naszym klimacie i stanie polskich dróg, sprawiły że regeneracja tylnych belek stała się specjalnością naszej firmy.

Przeszło dwudziestoletnie doświadczenie pozwala, aby taki proces trwał bardzo krótko, a klient był w pełni zadowolony z wykonanej w jego pojeździe naprawy. Regeneracja tylnej belki Peugeot 206 pozwala na użytkowanie pojazdu w taki sposób, jakby była w nim zamontowana całkowicie nowa belka. Pozwala to zaoszczędzić czas oraz pieniądze na kupnie nowych elementów, które nie podlegają zużyciu.

 

Objawy uszkodzenia tulei tylnej belki

Ilość przebytych kilometrów, długotrwała intensywna eksploatacja oraz przedostająca się do podzespołów woda, powodująca rdzewienie to najczęstsze czynniki prowadzące do wyniszczenia elementów tylnej belki .

Zużycie się łożysk igiełkowych często przebiega bezobjawowo aż do momentu wykrycia pojawienia się luzów na kołach. Posiadaczom Peugeota 206 zaleca się przeprowadzanie regularnej kontroli tylnej belki. W ten sposób można zaoszczędzić na pełnej wymianie belki i ograniczyć się do wymiany łożysk i uszczelniaczy. Zaniedbanie kwestii przeprowadzania regularnego przeglądu zazwyczaj skutkuje pojawieniem się poważniejszych uszkodzeń belki . Zazwyczaj oznacza to, że czeka nas naprawa tylnej belki lub jej wymiana na regenerowaną. Jedynie wczesne wykrycie usterki jest w stanie uchronić nas przed koniecznością wykonania poważniejszych napraw. Stąd tak ważne jest dokonywanie regularnych przeglądów i zwracanie uwagi na występowanie niepokojących sygnałów, mogących świadczyć o uszkodzeniu tylnego zawieszenia. Należą do nich metaliczne dźwięki dochodzące z tylnej części pojazdu, pojawiający się dyskomfort podczas prowadzenia pojazdu na zakrętach, pochylenie się i zmiana geometrii kół , czy obniżenie się samochodu.

 

Czy można jeździć z uszkodzoną belką skrętną?

Spora ilość kierowców zwyczajnie bagatelizuje pierwsze objawy uszkodzenia tylnej belki, podczas gdy jazda z uszkodzoną tylną belką prowadzi do pogłębiającego się uszkodzenia tylnego zawieszenia. Piszczeniu czy stukaniu z czasem zaczynają towarzyszyć problemy z niekontrolowanymi zmianami toru jazdy, zaskakiwanie tylnej osi na zakrętach, zwłaszcza przy obciążonym bagażniku, a także utratą panowania nad pojazdem, co już może skończyć się tragicznie. Dlatego tak ważne jest aby działać wraz z pojawieniem się pierwszych niegroźnych symptomów. Nie ma sensu czekać, aż uszkodzenia się pogłębią, bo to ryzyko, na które w żadnym razie nie powinniśmy się decydować, a pęknięta belka w samochodzie wiąże się ze zwiększonymi kosztami naprawy oraz zagrożeniem bezpieczeństwa na drodze.

 

Regeneracja tylnej belki w Peugeot 206 krok po kroku

Profesjonalnie wykonana naprawa tylnej belki składa się z szeregu czynności, których kompletność zagwarantuje zregenerowanej belce jej wyjątkową jakość. Niezależnie od modelu pojazdu każdą tego typu naprawę rozpoczyna się od podniesienia samochodu i demontażu belki. Wymontowaną belkę poddaje się piaskowaniu celem jej oczyszczenia i umożliwienia wykrycia wszystkich jej wad oraz usunięcia ognisk korozji. Kiedy już wykonamy ten krok, przystępujemy do demontażu wahaczy przy użyciu ściągaczy oraz rozmontowania podstawy tylnego zawieszenia. Sprawdzamy drążki skrętne oraz gniazda osadzenia łożysk igiełkowych. Po roztoczeniu wahaczy, wtłaczane są tuleje tylnej belki oraz oryginalne łożyska, dedykowane do osi Peugeot 206. Podstawa belki oraz wahacze są również pokrywane specjalną powłoką antykorozyjną. Zregenerowane podzespoły ponownie montujemy w całość. Przeprowadzamy kontrolę osiowości pod kątem geometrii i odbywamy jazdę próbną autem.

Pamiętaj, że wystąpienie awarii wcale nie musi oznaczać dużych wydatków. Skorzystanie z usług naszej firmy, dodatkowo daje możliwość zaoszczędzenia czasu w przypadku zakupu gotowej, zregenerowanej tylnej belki. Dokładamy największych starań, aby każda zregenerowana przez nas tylna belka peugeot 206, zachowywała się jak nowy produkt. Oprócz przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych, dbamy również o estetykę naszego produktu, dokładnie go oczyszczamy, sprawdzamy i kalibrujemy wszystkie gwinty oraz otwory montażowe. Naszym celem jest zapewnienie satysfakcji każdego odwiedzającego nas klienta oraz pomoc w zapewnieniu bezpieczeństwa na drodze, dlatego każdą zregenerowaną tylną belkę gruntownie sprawdzamy. Warto też wspomnieć, że na nasze produkty udzielamy trzyletniej gwarancji bez limitu kilometrów.