

Peugeot 206 – najczęstsze usterki. Tylna belka skrętna, elektronika… co jeszcze psuje się w Peugeot 206?
Peugeot 206 wciąż cieszy się na naszych drogach sporą popularnością. Model ten zasłynął przed całym światem głownie dzięki wyróżniającemu się na tle konkurencji wyglądowi. Decydując się na kupno samochodu, trzeba jednak być przygotowanym również na wystąpienie ewentualnej usterki Peugeot 206.Wśród osób zajmujących się ocenianiem modelu 206 pod względem występowania awarii, jednoznacznie można orzec, że wiele zależy od konkretnego samochodu. Zdarzały się samochody wyjątkowo awaryjne, jak również takie, w których wystąpiło niewiele usterek. Wraz ze zwiększającym się wiekiem auta szansa trafienia na egzemplarz „bezawaryjny” dramatycznie spada. Warto dowiedzieć się więc, czego można się po tym pojeździe spodziewać oraz jaką wersję wybrać, aby nie być zmuszonym do częstego odwiedza serwisu.
- Peugeot 206 – co warto o nim wiedzieć?
- Silnik
- Elektronika
- Zawieszenie
- Serwis tylnej belki
- Peugeot 206 – czy warto go kupić?
Peugeot 206 – co warto o nim wiedzieć?
Produkowany od 1998 roku Peugeot 206, bezpośredni następca modelu 205, szybko zyskał na popularności dzięki swej niecodziennej stylistyce. W pierwowzorze pojawił się w wersji hatchback, odpowiednio 3 lub 5 drzwiowych. W kolejnych latach ruszono z produkcją aut w odmianie CC ze składanym elektrycznie dachem, sportowej wersji RC oraz SW, czyli kombi. W 2003 roku wprowadzono wersję po niewielkim faceliftingu, która zdominowała rynek przez kolejne trzy lata, aż do pojawienia się modelu 207 Peugeota. Dwieście szóstka jest jednak nadal produkowana pod nazwą 206+ i spora rzesza kierowców nadal po niego sięga, w czym nie ma nic dziwnego, w związku z atrakcyjną ceną. Jak jednak wiadomo nie ma róży bez kolców i tak w przypadku tego samochodu, posiada on również różne mankamenty, a w momencie gdy będziemy rozważać kupno, warto wiedzieć w Peugeot 206 co się psuje najczęściej
Silnik
Niezależnie od tego w jaki silnik Peugeot 206 został wyposażony, nie ma rozwiązania, które skutecznie zabezpieczyłoby przed awariami. Najczęściej dochodzi do nich z winy wadliwego działania elektroniki. Zazwyczaj w pierwszej kolejności szwankują przepustnice, cewki zapłonowe, komputery sterujące pracą silnika czy silniczki krokowe, czasami dochodzi do tego alternator, czy usterki układu wtryskowego oraz dwumasowych kół zamachowych. W najnowszych wersja dwieście szóstki montowane są już innego typu silniku, jednak i te nie pozostają bez wad. Jako główną należy wymienić filtr cząstek stałych FAP, który przy pokonywaniu niewielkich dystansów posiada tendencję do zapychania się, co skutkuje koniecznością częstego oczyszczania filtra lub jego wymiany. Inną równie często pojawiająca się przypadłość to szybko zużywające się uszczelki, których nadmierne wyeksploatowanie może prowadzić do wycieków oleju. Warto też wspomnieć o wentylatorze chłodnicy. Tu awarie Peugeot 206 też nie są rzadkie, a latem mogą doprowadzić do przegrzania jednostki napędowej.
Elektronika
Opisywane kłopoty z silnikiem niestety nie kończą listy najczęściej występujących usterek. Peugeot 206 potrafi również przysporzyć problemów w przypadku elektroniki. Odmówić posłuszeństwa może tu praktycznie wszystko. Przestają działać alarmy, centralne zamki, prędkościomierze, przepalają się żarówki, szwankuje dmuchawa nawiewu. Właściciele Peugeota 206 wymieniają jeszcze takie usterki Peugeot 206 jak problemy z mechanizmem składania górnych części przednich foteli w wersjach trzydrzwiowych, blokujących dostęp do tylnej kanapy, problemy ze zwijaniem się pasów bezpieczeństwa, parowanie tylnych reflektorów, problemy ze szczelnością uszczelek. Do tego wszystkiego pojawiają się jeszcze problemy z blokowaniem się hamulca ręcznego.
Zawieszenie
Jeśli chodzi o zawieszenie wykorzystane w Peugeocie 206, nie można powiedzieć, aby było w jakimkolwiek stopniu wadliwe. Problem w tym, że zostało ona zaprojektowane z myślą o poruszaniu się po zupełnie innej jakości drogach, niż ma to miejsce w Polsce. Delikatnym zawieszenie Peugeota 206 na dłuższą metę, nie ma szans w starciu z polskimi drogami. Musimy więc liczyć się z tym, że prędzej czy później zajdzie konieczność naprawy. Do najczęstszych awarii należy uszkodzenie łożysk tylnych wahaczy. W skrajnych wypadkach cała tylna belka Peugeot 206 będzie kwalifikować się do wymiany (można ją regenerować, co kosztuje znacznie taniej, niż kupno nowej części).
Serwis tylnej belki
Rozsądniejszym rozwiązaniem od kupna nowej sztuki jest regeneracja tylnej belki Peugeot 206. Należy pamiętać aby tę czynność powierzyć sprawdzonemu serwisowi. Naprawa tylnej belki Peugeot 206 jest specjalnością naszego warsztatu. Oferujemy profesjonalną obsługę i udzielamy 3 letniej gwarancji na efekt naszej pracy. Zregenerowana belka powinna jednak wytrzymać o wiele dłużej niż wynosi okres gwarancyjny. Przyjmujemy, że jeśli do pierwszej naprawy wytrzymała 8 lat, to podobnie będzie po naszej naprawie. Oczywiście powyższe przeliczenie nie dotyczy każdego samochodu. Sporo zależy od dodatkowych czynników, mających wpływ na zmęczenie materiału belki, takich jak styl jazdy kierowcy, czy typ dominujących powierzchni po których porusza się pojazd. w przypadku mocnego zużycia może być konieczna wymiana wahacza lub poduszek na belce. Taką usługę przeprowadzamy w cenie, dopłata obowiązuje jedynie za dodatkowe części.
Peugeot 206 – czy warto go kupić?
Ciekawe wyposażenie, atrakcyjny design i łatwa dostępność tanich części zamiennych, to z pewnością cechy, za które można polubić ten model. Do wyboru pozostaje również kilka jednostek napędowych, dzięki czemu każdy użytkownik tego pojazdu, będzie w stanie znaleźć coś dla siebie. Niestety kupno tego modelu to loteria, jedni będą go chwalić, a inni którym trafi się gorszy egzemplarz, będą zmuszeni do częstych wizyt w serwisie. Jeśli już ktoś zakocha się w urodzie Peugeota 206, powinien wybrać auto zadbane, najlepiej z silnikiem benzynowym i manualną skrzynią biegów. Z pewnością będzie trzeba w nie zainwestować i spodziewać się problemów, ale uda się osiągnąć pewien poziom bezawaryjności.