

Nie można powiedzieć, że są auta bezawaryjne. W każdym się coś psuje, każdy wymaga więc naprawy, serwisowania. Są jednak samochody, które wpisały się na stałe na liście dość problematycznych w obsłudze. Jednym z nich jest Peugeot 206. Podpowiadamy, z jakimi usterkami muszą liczyć się jego właściciele.
Peugeot 206
Peugeot 206 to samochód marki Peugeot – jeden z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych pojazdów francuskiego producenta. To auto osobowe segmentu B produkowano z latach 1998-2012. Sprzedano ogromną ilość samochodu Peugeot 206, ale wciąż cieszy się wciąż ogromną popularnością na rynku wtórnym. Auto kupić można głównie w wersji hatchback trzydrzwiowej oraz pięciodrzwiowej, ale dostępne są też i inne typy nadwozia: coupe-cabrio, sedan i kombi.
Silniki w aucie Peugeot 206
A w jaki silnik Peugeot 206 może być wyposażony? Czy może to mieć wpływ na awaryjność? W aucie montowano benzynowe silniki: R4 1,1 (60 KM), R4 1,4 (75- 88 KM), R4 1,6 (88- 109 KM), R4 2,0 (136 KM), R4 2,0 (177 KM) wersja RC, a Diesla: R4 1,4 HDI (68 KM), R4 1,6 HDI (109 KM), R4 1,9 D (69 KM), R4 2,0 HDI (90 KM). Uważa się, że jak kupować samochód Peugeot 206, to koniecznie z silnikiem benzynowym 1,4 lub 1,6. Jednak nawet nie chodzi o awaryjność, bo jest na podobnym poziomie w każdym, ale o ekonomię i moc. A co się psuje w Peugeot 206 jeśli chodzi o silniki? Najczęstsze przypadłości to: awarie sterownika silnika, cewek zapłonowych, przepustnicy, silniczka krokowego biegu jałowego, sondy lambda.
Problemy mogą być spowodowane również alternatorem. Najczęściej przyczyny szukać należy w awaryjnym napinaczu paska alternatora.
W przypadku silników Diesla za najmniej awaryjne uznawane są modele 1,9 i 2,0. Jednak w ich przypadku nie można cieszyć się z dynamiki jazdy. Okazuje się, że lepiej jeździ 1,6 jednak w nim trzeba się liczyć z awariami dwumasowego koła zamachowego, zapychaniem EGR, zacieraniem turbosprężarki, a to duże koszty i problemy.
Warto wspomnieć o układzie wtryskowym w jednostkach HDI. Nie jest odporny na palio słabej jakości. W efekcie może się okazać, że są do wymiany. Wówczas trzeba liczyć się z dużym wydatkiem, nawet dorównującym cenie auta. Zdarza się, że wtryskiwacze nadają się do regeneracji – wówczas naprawa może być tańsza.
Peugeot 206 – co się psuje?
Mimo, że z autem związanych jest kilka typowych usterek, nie przeszkadza to kupującym. Z chęcią stawiają na ten niewielki, miejski samochód. Jakie ma Peugeot 206 usterki? O tych, które dotykają silników już wspomnieliśmy. Jakie jeszcze ma Peugeot 206 awarie? Przede wszystkim te dotyczące elektroniki. Bardzo często właściciele auta skarżą się na to, że na komputerze pokładowym wyświetlane są błędy. Po wizycie u mechanika okazuje się jednak, że nic się z autem nie dzieje, że to „pomyłka”. Czas i pieniądze, a także nerwy – stracone.
W przypadku elektroniki w Peugeot 206 należy mówić i o zamku centralnym. Może się zacinać. Warto o tym wiedzieć, a także mieć świadomość, jak sobie w takiej sytuacji poradzić. Zdarza się też, że autoalarm w Peugeot 206 uruchamia się kompletnie bez potrzeby. O ile zareagujemy na czas – nic się nie dzieje. Jednak może się zdarzyć, że wciąż włączający się alarm będzie drażnił sąsiadów, zwłaszcza w nocy. Wówczas tak błaha usterka może urosnąć do rangi ogromnego problemu.
Peugeot 206 to również często przepalające się żarówki i bezpieczniki. Najważniejsze, by w razie tego typu problemu w porę zainterweniować, a nie zostać o nim poinformowany przez patrol drogówki.
Elektronika również zawodzi i przy ogrzewaniu/chłodzeniu. Często zdarzają się awarie dmuchawy nawiewu. Układ chłodzenia również z czasem może się rozszczelnić. Wtakich sytuacjach często trzeba robić serwis klimatyzacji.
W Peugeot 206 bardzo często zawodzi też przełącznik kierunkowskazów. Niby drobna usterka, ale jak problematyczna!
Warto wiedzieć, że o ile karoseria dość dobrze znosi opady atmosferyczne, o tyle bardzo szybko koroduje układ wydechowy. W wielu pojazdach zapycha się katalizator.
Co więcej, okazuje się, że znawcy modelu odradzają zakup wersji ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Podobno zastosowano w niej wadliwe elektrozawory.
Tylna belka Peugeot 206
Osobno należy potraktować temat zawieszenia w samochodzie Peugeot 206. W przednim PSA zastosowało kolumny resorujące, z tyłu zaś wahacze wleczone wraz z belką. Tego typu zawieszenie nie jest jednak na polskie drogi. Bardzo szybko okazuje się, że należy odwiedzić serwis tylnej belki. Często pojawia się problem z amortyzatorami. Co więcej, wybijają się łączniki stabilizatorów i tylnych łożysk wahaczy. Zastosowane wewnątrz nich łożyska igiełkowe dość często ulegają uszkodzeniu. W zależności od tego, jak szybko zareaguje właściciel pojazdu może się okazać, że nie będzie konieczna regeneracja belki Peugeot 206. Niestety nie zawsze udaje się w porę zainterweniować. Mimo, że tylne koła się pochylają, kierowcy nie widzą problemu. Tymczasem regeneracja tylnej belki Peugeot 206 daje tym lepsze efekty, a także znacznie mniej kosztuje, jeśli jest przeprowadzona na wczesnym etapie korozji. Długotrwała jazda z tą usterką doprowadzić może do całkowitego uszkodzenia czopów belki. Wówczas naprawa tylnej belki Peugeot 206 może okazać się niemożliwa.