Kiedy konieczna jest regeneracja tylnej belki?
Jak już wyjaśniliśmy, belka tylna w samochodach marki Peugeot, Renault i Citroen jest pod wpływem niekorzystnych czynników wpływających na jej zużycie. Możliwe jest przedłużenie żywotności belki, poprzez okresową wymianę łożysk igiełkowych. Niestety nie rozwiązuje to problemu systematycznego uszkadzania się pozostałych podzespołów belki, dlatego należy podjąć decyzję o jej regeneracji we właściwym czasie. Duże wahania temperatur w naszym kraju, mroźna zima i upalne lato, powodują szybsze zużywanie się materiałów zastosowanych w tylnym zawieszeniu francuskich samochodów. Dodatkowym negatywnym czynnikiem jest dostające się do wnętrza belki woda i piasek, powodują postępującą korozję, która potęguje niszczenie tylnego zawieszenia. Jednym z objawów zużycia belki jest dobiegający z tyłu pojazdu dźwięk. W sporej ilości przypadków, kierowcy nie zwracają uwagi na ten objaw. Należy prawidłowo zareagować na nawet tak niepozorne sygnały, ponieważ odpowiednie działania mające na celu ochronę belki mogą zapewnić zmniejszenie zużycia belki a nawet zatrzymanie jej zniszczenia. Każde uszkodzenie ma negatywny wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy, co jest istotne nie tylko dla kierowcy oraz pasażerów ale również dla innych uczestników ruchu drogowego. Do najgorszych objawów uszkodzenia tylnej belki należy znaczne obniżenie wysokości zawieszenia samochodu, co z kolei prowadzi do tarcia opony o wewnętrzną stronę nadkola pojazdu i szybkie zużycie opon a nawet ich uszkodzenie. W skrajnych przypadkach istnieje zagrożenie pęknięcia opony lub tylnej belki co może doprowadzić do poważnego wypadku drogowego.