Jakie są najczęstsze uszkodzenia drążków skrętnych i jak je naprawiać?

Jakie są najczęstsze uszkodzenia drążków skrętnych i jak je naprawiać? Objawy uszkodzenie tylnej belki skrętnej bywają różne, w zależności od tego, jak do niego doszło. Zniszczenie eksploatacyjne, wynikające ze zużycia łożyskowania, wygięcie się belki po kolizji, pęknięcie drążka skrętnego, czy uszkodzenie drążka stabilizującego – powody bywają różne. Sam fakt, że auto osiadło, często przypisywany jest… Czytaj dalej

Jak dbać o samochód, aby niwelować zużycie tylnej belki?

Jak dbać o samochód, aby niwelować zużycie tylnej belki? Tylną belkę skrętną zaprojektowano jako wytrzymały, nierozbieralny i zapewniający stosunkowo niewielki komfort element zawieszenia. Wyjątkiem okazały się auta francuskie, w których zastosowano wersję pozwalająca na jej demontaż na części pierwsze. Rozwiązanie to okazało się również znacznie bardziej komfortowym i zapewniało o wiele lepszą przyczepność od standardowej… Czytaj dalej

Rodzaje zawieszenia i ich działanie

Rodzaje zawieszenia i ich działanie Kiedy mówimy o komforcie prowadzenia pojazdu na myśli mamy co najmniej kilka czynników. Jednym z nich jest zdolność auta do poruszania się w taki sposób, aby pokonywane po drodze nierówności były jak najmniej odczuwalne. Odpowiedzialność za tę kwestie spoczywa na układzie zawieszenia samochodu. W tym artykule poznamy jego zasadę działania…. Czytaj dalej

Amortyzatory – objawy zużycia

Amortyzatory – objawy zużycia Amortyzatory wpływają na panowanie nad torem jazdy auta oraz długość drogi hamowania samochodu. Odpowiadają w samochodzie nie tylko za komfort jazdy, ale przede wszystkim za nasze bezpieczeństwo na drodze. Podpowiadamy na co zwrócić uwagę, aby jak najszybciej zauważyć ich objawy zużycia. Jak często powinno się wymieniać amortyzatory? Czym grozi jazda z… Czytaj dalej

Co zrobić gdy auto nie chce odpalić

Co zrobić gdy auto nie chce odpalić? Nie ma kierowcy, któremu przynajmniej raz w życiu nie zdarzyłaby się tego typu sytuacja. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele, zaczynając od najbardziej banalnych, jak zbyt niski poziom paliwa w baku, poprzez rozładowany akumulator a na poważniejszej awarii kończąc. W zależności od skali problemu można próbować zareagować… Czytaj dalej

Peugeot 206 – najczęstsze usterki. Tylna belka skrętna, elektronika… co jeszcze psuje się w Peugeot 206?

Peugeot 206 – najczęstsze usterki. Tylna belka skrętna, elektronika… co jeszcze psuje się w Peugeot 206? Peugeot 206 wciąż cieszy się na naszych drogach sporą popularnością. Model ten zasłynął przed całym światem głownie dzięki wyróżniającemu się na tle konkurencji wyglądowi. Decydując się na kupno samochodu, trzeba jednak być przygotowanym również na wystąpienie ewentualnej usterki Peugeot… Czytaj dalej

Tuleje tylnej belki skrętnej w Peugeot 206 na czym polega naprawa – krok po kroku, ile kosztuje, czy warto wymieniać samodzielnie?

Tuleje tylnej belki skrętnej w Peugeot 206 na czym polega naprawa – krok po kroku, ile kosztuje, czy warto wymieniać samodzielnie?     Choć od zejścia z linii produkcyjnej pierwszych egzemplarzy modelu Peugeot 206 minęło już 20 lat, to samochód ten nadal przyciąga swoją nowoczesną, atrakcyjną stylistyką. Jego największą zaletą są jednak niskie koszty eksploatacji…. Czytaj dalej

Naprawa tylnej belki w Peugeot 206 – na czym polega, jaki koszt, czy warto kupować zestaw naprawczy?

Naprawa tylnej belki w Peugeot 206 – na czym polega, jaki koszt, czy warto kupować zestaw naprawczy?   W bogatej ofercie samochodów marki Peugeot każdy użytkownik może znaleźć coś dla siebie.  Model Peugeot 206  stał się w Polsce niezwykle popularny i choć dobrze sprawdza się na drodze, posiada zawieszenie, które  co jakiś czas wymaga naprawy… Czytaj dalej

Dlaczego nie należy jeździć na luzie

Dlaczego nie należy jeździć na luzie     Jedną z podstawowych zasad ekologicznej jazdy jest umiejętność jazdy na biegu bez używania pedału sprzęgła, czyli tzw. hamowanie silnikiem. Jak wynika z przeprowadzonych w Polsce badań grupa poruszająca się po drogach w myśl tej zasady stanowi jedynie 53% kierowców, a 36% kierowców nadal korzysta z modelu jazdy… Czytaj dalej